Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Csodatévő otthoni arcmasszázs

2009.12.07
Küldd a bőrödet szabadságra, de legalábbis kényeztesd egy kicsit, hogy könnyebben regenerálódjon.
 
Szabadság helyett a munkahelyeden tornyosulnak a feladatok, és ha ez nem lenne elég, még a pihenő kollégáid helyett is dolgozol? Vagy épp most kezded a szabadságot, de az arcod még a gyötrelmes utolsó munkanapok minden feszültségét magán viseli? Vagy egyszerűen nem tudtál eleget pihenni az elmúlt napokban? Az arcmasszázs ilyenkor jó megoldás lehet! A könnyen elsajátítható, önmagad által elvégezhető mozdulatok segítségével röpke pillanatok alatt eltűnnek a fáradtság és a stressz nyomai, nincs több karika a szemed alatt, megszépül az arcszíned, mintha csak végigaludtál volna két napot.

Felkészülni...
Az arcmasszázs legideálisabb időpontja reggel lenne, hogy azután sugárzó arcbőrrel indulhass a napi teendők elvégzésére. Persze, persze! Kinek van erre ideje a reggeli rohanásban? Egyszer mindenképpen érdemes lenne kipróbálnod! Meglátod, egész nap csak bókokat hallasz majd. De addig is halaszd a masszázst az esti órákra, ha ezt a napszakot nyugalmasabbnak érzed. Ennek is megvan az előnye: a kényeztető kezelés és az éjszakai alvás hatása összeadódik, és reggel nem hiszel majd a szemednek.
 

Kép

Kész...
Ha lelkileg tökéletesen felkészültél a masszázsra, ne késlekedj! Mosd meg a kezedet, és tisztítsd meg az arcodat a sminktől és/vagy a szennyeződésektől. Szükséged lesz még a bőrtípusodnak megfelelő krémre vagy olajra, amelytől könnyedebbek lesznek a mozdulataid, és amellyel extra tápanyagot biztosítasz a bőrödnek. Vigyázat! Aknés (pattanásos) bőr esetén nem szabad masszázst alkalmazni, mert a dörzsölés irritációt okozhat, ráadásul súlyosbíthatja a bőr állapotát azáltal, hogy olyan részekre is kerülhetnek baktériumok, ahol eddig nem okoztak fertőzést. Végy tehát a kezedbe egy kis mennyiségű krémet vagy olajat, jól melegítsd meg a tenyeredben, és kezdj neki a masszírozásnak.
 
Rajt!
Az otthoni arcmasszázs technikáját nagyon könnyű elsajátítani! Olvasd el figyelmesen az „utasításokat”, majd először próbáld ki őket egy asztali tükör segítségével. Ha szükségét érzed, készíts egy kis vázlatot magadnak egy papírra, amelyet a fürdőszobai tükör mellé ragaszthatsz. Most lehet puskázni.
 

Kép

Először vedd kezelésbe a fáradt szemek környékét!
1. Az ujjbegyeiddel finoman dobolj a halántékodon és a szemeid körül. Ne nyomd erősen, csak finoman ütögesd, így az izmok ellazulnak.
2. Simíts végig a szemöldöködön belülről kifelé haladva. Végy mély levegőt, és lassan engedd ki, miközben enyhe nyomással ismétled a fenti mozdulatot.
3. A két mutatóujjad begyével nyomkodd meg néhányszor finoman az orrnyerged két oldalát, egész közel a szemzugodhoz.
4. A bedagadt szemek ellen a legjobb, ha a gyűrűsujjaddal (állítólag ez az ujjunk képes a legfinomabb nyomás gyakorlására) finoman masszírozod a szemed alját, kívülről befelé haladva.
A szemek pihentetése után segíts elsimítani a kimerült vonásokat!
1. A masszázs közben végig figyelj az egyenletes légzésre. Ez jót tesz a vérkeringésednek is. A mozdulataid mindig bentről kifelé és lentről felfelé tartsanak.
2. A szép arcszínért és a jó vérkeringésért gyengéden meg kell masszíroznod az állcsontodat. A hüvelykujjad és a mutatóujjad segítségével indulj el belülről, és haladj a füleid felé. Ettől a mozdulattól a vérkeringésed fokozódik, és a krémben lévő tápanyagok biztosan eljutnak az arcbőr mélyebb rétegeibe is.
3. A masszázst a homlokodon fejezd be. Nagyon pihentető érzés, ahogyan egyik oldalról a másikra simogatod a homlokodat, anélkül, hogy erősen nyomnád vagy nagyon meghúznád a bőrt.