Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Miért nem kúsznak lefelé a kilók?

2009.04.24
Már most nekiálltál a kilók leadásának, és keményen dolgozol az alakodon, hogy nyáron büszkén vonulhass végig a strandon? Mindent megteszel, de nem akar kevesebbet mutatni a mérleg? Lerántjuk a leplet az okokról!A dietetikusok szerint vannak praktikák, amelyre a legtöbb fogyózó esküszik, de ezek a trükkök inkább plusz kilókat eredményeznek, semmint, hogy segítenének megszabadulni a feleslegtől. Bemutatunk néhány hibát, és azt is eláruljuk, hogyan küszöböld ki őket.

Egész nap számolod a kalóriákat, este mégis telehabzsolod magad
Való igaz, a kalóriák visszafogása hatékony módja a súlyvesztésnek, de ha drasztikusan Kép csökkented az ételek mennyiségét, azzal tönkreteszed a szervezeted, és szinte biztos, hogy este a hűtő egész tartalmát elpusztítod. Mindenképp kiadós reggelit végy magadhoz, ami tartalmazza az ételek három nagy csoportját, és ugyanígy fontos tápanyagok szerepeljenek az ebéd és a vacsora során is. Reggelire próbáld ki a zabot zsírszegény tejjel, hozzá jöhet egy
banán és egy kis eper, vagy igyál szójatejet, és egyél mellé két szelet teljes kiőrlésű kenyérből készült pirítóst füstölt lazaccal és avokádóval, alternatívaként ott van a főtt tojás paradicsommal. Ebédre kérj fehérjében gazdag csirkesalátát, és vacsorára kisebb adagban szintén fehérjedús táplálék kerüljön az asztalra! A hal vagy csirke zöldségkörettel tökéletes választás.
Csipegetsz ahelyett, hogy rendes ételt ennél
A csipegetés esztelen falásokhoz vezethet, ami súlygyarapodást okoz. A szakértők egyetértenek abban, hogy a diétázóknak meg kell tervezniük, mit fogyasztanak a fogyókúra során. Minden nap egyél három egészséges fogást, és az étkezések közé tervezz be
rágcsálnivalót is, például répát, humuszt, gyümölcssalátát vagy joghurtot.
Nagy adagokat eszel
Egészséges ételeket fogyasztani remek dolog, de ne ess túlzásba! A kalóriaszegény étel is hizlal, ha rengeteget esznek belőle. A táplálkozás-szakértők szerint csak azért, mert egy étek egészséges, még nem azt jelenti, hogy mértéktelenül lehet fogyasztani, így a nagy adagok ezekből is problémát okozhatnak. Figyelj mindig az ételek mennyiségére, ne csak arra, hogy mit eszel! Amikor telítve érzed magad, hagyd abba az evést!
Nagy események előtt koplalsz
A kampányszerű, rövid ideig tartó, ám kíméletlen diétázás sosem javallott. Az
anyagcseréd lelassul, veszítesz az izomtömegből, és meggyötörtnek, fáradtnak fogsz tűnni. Alakíts ki egy reális tervet az életmódod megváltoztatatására vonatkozóan! Az ideális súly elérésének titka az egészséges táplálkozásban és a testmozgásban rejlik.