Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kekwick diéta

2011.10.27
Kekwick diéta
 
Ha a bevezető fázisban nem tudod kizökkenteni a mérleg nyelvét, ez a pár napos étrend segíthet neked áttörni az anyagcsere ellenállást.
Sokan úgy tartják, hogy az anyagcsere ellenállás megtörését csak a még szigorúbb diétás megszorításokkal érhetjük el. Bizonyos gyógyszerek, a pajzsmirigy problémák és a candida hatásainak kivételével, majdnem minden túlsúlyos ember, aki szorgalmasan követi az Atkins táplálkozási szemléletet, sikerrel fogy. De van egy kis csoport, akiknél nem muködik, náluk másra van szükség.
Hogy ezeken az embereken is segíteni tudjon, dr. Atkins módosította azt, amit "a leghatásosabb diétás étkezési szokásnak" neveztek. Alan Kekwick és Gaston Pawan angol kutatók dolgozták ki a módszert és Frederick Benoit és társai is megerősítették kiváló zsírégető hatását. Ez az extrém diéta 1000 kalóriát tartalmaz naponta és 90%-ban tartalmaz zsírt. Semmilyen más diétás étrend nem vetekszik vele zsírégetésben. Dr. Atkins módosította a Kekwick diétát, hogy a lehető legkellemesebbé és a "Fat Fast"-hez leginkább hasonlatosabbá tegye. Sok páciensen próbálta ki és gyakran hatásos volt olyan embereknél, akik képtelenek voltak fogyni más módon.
A Kekwick diéta a testet lipolízisre készteti, ezért égeti az eltárolt zsírt. A lipolízis nem megy végbe, ha jelentős glükóz forrás van jelen. Amint minden szénhidrát és bizonyos mennyiségu fehérje energiává konvertálódik glükóz gyanánt, a zsír kivételével szinte mindent kirekesztve a diéta a legellenállóbb szervezetet is lipolízisre készteti. Ez megmagyarázza a 90%-os zsírtartalmat. A kalóriabevitel csökkentése elősegíti a testzsír elégetését, tehát 1000 kalória a limit.
A "Fat Fast" egy ellenőrzött szénhidrátos program, ahol a kalóriákat is számolod. 1000 kalóriát ehetsz naponta, 75-90% zsírtartalommal. A gyakori étkezés jobban gátolja az éhségérzet kialakulását, mint a napi háromszori étkezés, így 5-ször étkezhetsz, 4 óránként, minden alkalommal 200 kalóriát fogyaszthatsz el. A magas zsírtartalom és a gyakori étkezések miatt nagyon kevés ember tapasztal éhséget. A diéta buktatója néhány ember számára a hagyományos ételek hiánya. De a legtöbben hajlandóak pár napra követni, még akkor is, ha a választható ételek nem megfelelőek. <P
 
>Figyelmeztetés: A "Fat Fast" diéta veszélyes az olyan emberek számára, akiknek nem nagy az anyagcsere ellenállása. Azoknak, akik könnyen fogynak, ez a diéta túl gyors fogyást eredményez. De csak nagyon kicsi rizikót hordoz azok számára, akik alig fogytak más diétákkal.
 
1. lépés - Főként zsírt egyél
Kezdj öt 200 kalóriás étkezéssel naponta és folytasd 4-5 napig. Minden étkezés nagyjából 200 kalóriás legyen. 3 dkg makadámia dió vagy makadámiadió-vaj 6 dkg krémsajt vagy Brie 3 dkg tonhal- vagy csirkehús saláta, 2 ek majonézzel, 1/4 avokádóban tálalva 2 eros, fűszerekkel sütött tojás, 2 teáskanál majonézzel 6 dkg tejföl, 2 ek fekete vagy vörös kaviárral 7,5 dkg tejszínhab, nullakalóriás öntettel 2 keménytojás sárgája, 1 ek majonézzel
2. lépés - Módosítsd a "Fast Fat"-et
A következőkben próbáld a napi 4 étkezést, egyenként 300 kalóriával, tehát napi 1200 kalóriával: 3 dkg marha lapocka 2 ek olíva olajban megsütve 2 tojásból rántotta 2 szelet nitrátmentes baconnal 2 ek zsíros tejföl, 1 ek cukormentes sziruppal 1/4 csésze csirke- vagy tonhalsaláta, 2 ek majonézzel 4 dkg makadámia dió
3. lépés - Visszatérés az Atkins Bevezető szakaszához
Próbáld tartani az 1200 kalóriát még egy hétig, majd térj vissza a bevezető fázishoz, vagy egyszerűen próbáld növelni a fehérje arányát a zsírral szemben. Senki ne érezze úgy, hogy a fogyás teljesen reménytelen. Néha különösen nehéz a kitűzött cél elérése, de nagyon ritkán lehetetlen.