Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Gyors zsírégető diéta

2009.11.29
(Kórházi diéta, amit általában szívbetegeken alkalmaznak műtét előtt, gyors
súlycsökkentés céljából.)
 
ZSÍRÉGETŐ ALAPLEVES
Hozzávalók: 6 közepes vöröshagyma, 1-2 kis doboz paradicsompüré,
1,5 kg apróra vágott káposzta, 2 zöldpaprika, 2-3 zellergyökér vagy
8 db zellerszár (1 zeller + sok szár + köménymag), 1 cs. Levésízesítő por vagy kocka, 1 sárgarépa, apróra vágott petrezselyem, bazsalikom (friss).
A hozzávalókat közepes nagyságúra vágjuk, egy nagy fazékba tesszük és annyi
vizet öntünk rá, hogy ellepje. Adhatunk hozzá Bullion vagy Worhesteshire szószt is. 10 percig hirtelen forraljuk, majd csökkentve a lángot,
20-30 percig lassú tűzön puhára főzzük.
Annyit ehetünk belőle, amennyit akarunk. A leves nem visz kalóriát a szervezetbe. Minél többet eszünk belőle, annál többet fogyunk.
Bármikor ehetünk belőle, amikor éhesek vagyunk.
Figyelmeztetés:
Ha meghatározatlan ideig esszük, alultápláltságot okozhat, a 7 napos periódust be kell tartani. Néhány nap vagy hét szünet után újra lehet kezdeni.
 
ÉTREND
Ezt a 7 napos diétát olyan gyakran használhatjuk, amilyen gyakran csak akarjuk. Ez alatt a 7 nap alatt szervezetünk kitisztul a salakanyagoktól és nagyon jól érezzük magunkat. Mialatt a súlyunk csökken, a teherbírásunk és az energiánk növekszik. Mivel mindenkinek különböző az emésztőrendszere, mindenki másképp reagál a diétára. Ha néhány nap után szorulás vagy egyéb probléma jelentkezne, egy tányér magas rost tartalmú csontlevest kell enni.
Bár a kávé megengedett a diéta alatt, lehet, hogy a 3-4. nap után úgy érezzük, nincs szükségünk rá. Az alaplevesből bármennyi ehető, minél többet eszünk a levesből, annál többet fogyunk. A diéta folyamán alkohol fogyasztása tilos! Legalább 24 órának kell eltelnie a diéta befejezése és az alkohol fogyasztása között!
Fontos dolgok:
Határozottan nem szabad krumplit enni, kivéve, amikor ajánlott!
Nem szabad tojást enni, cukrot fogyasztani, rántott ételeket enni!
Nem szabad alkoholt és szénsavas italt fogyasztani!
 
1. nap
Csak alapleves és gyümölcs megengedett (kivéve a banánt).
A görögdinnyének és a sárgarépának a legkevesebb a kalóriaértéke.
 
2. nap
Csak alapleves és zöldség ehető (gyümölcs nem).
Friss vagy konzerv zöldség megengedett, kivéve a szárazbab, száraz borsó és
kukorica. A levesek a legjobbak (saláták, kel). Vacsorára 1 nagy sült krumpli vajjal a jutalom!
 
3. nap
Alapleves, gyümölcs, zöldségféle (krumpli tilos!).
Annyit lehet enni ezekből, amennyit kíván az ember.
Ha pontosan betartjuk a diétát és semmi mást nem eszünk, csak ami előírt, a
harmadik nap végére 2-3 kg-t lehet fogyni.
 
4. nap
Alapleves, banán és lehetőleg fölözött tej.
Annyi vizet lehet inni, amennyit akarunk ezen a napon + 3 banán.
 
5. nap
Alapleves, 20 dkg marhahús, 6 friss paradicsom vagy 1 nagydoboz
paradicsompüré, legalább 6-8 pohár víz.
 
6. nap
Alapleves, marhahús és zöldségféle (krumpli tilos!), 2-3 szelet hús, saláta és legalább egyszer a levesből is enni kell.
 
7. nap
Alapleves, főtt barna rizs, zöldség- és gyümölcslé, de cukortartalom nélküli. Bármennyit lehet a fentiekből, de a levesből is legalább egyszer, muszáj enni. A hetedik nap végére, ha nem csaltunk a diétával, 5-9 kg-t lehet fogyni.
 
Ha a súlycsökkenés több mint 8 kg, legalább 2 nap szünetet kell tartani,
mielőtt újra kezdhetjük az első naptól a diétát!
 
Szőlő- és rizsdiéta
Kevesen tudják, hogy a szőlő nem csak finom, de remek gyógyszer is. Eltávolítja a salakanyagokat a szervezetből és megszépíti a bőrt. Magnézium-, foszfor és cukortartalma révén energiát kölcsönöz.
A szervezetükbe jutó vitamin erősíti az immunrendszert, a szőlőmag, pedig jótékonyan hat a szív- és érrendszerre, tisztítja a májat.
A szőlő rizzsel kombinálva - az egyik legideálisabb diéta.
Reggeli
1 szelet korpás kenyér vagy zsemle, kevés félzsíros vajjal. Ehhez ízlés szerint 2 Kép evőkanál sovány túró vagy 2 dkg sovány sajt 5 szőlőszemmel.
Tízórai
2 dl szőlőlé (cukrozatlan!)
Uzsonna
2 dl tej, 1 szelet Abonett, 5 dkg szőlő
Italok
2 csésze kávé vagy orosz tea. Tetszés szerinti mennyiségű gyógytea és másfél liter nátriumszegény ásványvíz.
 
A rizsre vonatkozó mennyiségi adatok mindig a száraz (nyers) súlyra vonatkoznak.
 
1. nap
Ebéd: Currys hal rizzsel és szőlővel
10 dkg tetszés szerinti halfilét kevés sós vízben megpárolunk. A halat félrerakjuk. A levét 1 tojás sárgájával, 2 evőkanál tejszínnel, 1-2 kávéskanál curryporral simára keverjük. Kis lángon állandó keverés mellett besűrítjük. A halra öntjük, és 3 dkg főtt rizzsel, 10 dkg felmelegített szőlővel tálaljuk.
Vacsora: Sajtos szőlő- és sárgarépa-saláta
20 dkg friss, ropogós sárgarépát felszeletelünk, 15 dkg szőlővel és 10 dkg kockára vágott juhsajttal gazdagítjuk. Salátalével meglocsoljuk, és zsázsával díszítjük.
 
2. nap
Ebéd: Tojásos omlett szőlővel
2 tojást habosra felverünk, fűszerezzük, majd teflonsütőben omlettet készítünk belőle, majd összecsavarjuk, csíkokra szeleteljük. 4 dkg puhára főzött rizzsel, 10 dkg félbevágott és felmelegített szőlővel tálaljuk.
Vacsora: Vegyes gyümölcssaláta párizsival
15 dkg szőlőhöz teszünk 1 db hámozatlan, gerezdekre vágott körtét,
1 db felszeletelt kivit és 15 dkg párizsit. Citrommal ízesítjük.
 
3. nap
Ebéd: Borjúszelet spenóttal és rizzsel
10 dkg szeletekre vágott borjúhúst (vagy más sovány húst) teflonsütőben kevés olajon megsütünk. 4 dkg puhára főzött rizzsel és 20 dkg dinsztelt spenóttal tálaljuk (1 evőkanál sovány tejföllel ízesíthetjük).
Vacsora: Saláta szőlővel és marhanyelvvel
Egy fej salátát elkeverünk salátalével és 15 dkg szőlővel. 10 dkg finoman felszeletelt, füstölt marhanyelvvel tálaljuk.
 
4. nap
Ebéd: Boros sonka szőlővel
10 dkg zsiradékszegélyétől megfosztott főtt sonkát vastagon felszeletelünk. 1 kis fej hagymát két kávéskanál olajon üvegesre dinsztelünk, negyed deciliter vörös- vagy fehérborral felöntjük, majd 10 dkg fehér szőlőt adunk hozzá. Kicsit összefőzzük, 1-2 kávéskanál hidegen kikevert burgonyaliszttel dúsítjuk, és a teflonsütőben felforrósított sonkával tálaljuk.
Vacsora: Tejberizs szőlővel
5 dkg rizst 10 dkg szőlővel 4 dl 1,5 százalékos zsírtartalmú tejben megfőzünk. Fahéjjal és szaharinnal édesítjük.
 
5. nap
Ebéd: Csirkecomb szőlővel töltött uborkával
Egy kisebb salátauborkát meghámozunk, végét levágjuk, 5 cm hosszúságú darabokra szeleteljük, magházát óvatosan kivájjuk. 15 dkg szőlővel dinszteljük. Az uborkadarabokat álló helyzetben a szőlővel megtöltjük. Grillezett csirkecombbal tálaljuk.
Vacsora: Zeller rizzsel és szőlővel
Egy nagy, kerek zellert szeletekre vágunk, kevés erőlevesben megpároljuk.
5 dkg főtt rizst 10 dkg felforrósított szőlővel összekeverünk, és a zellerrel tálaljuk. Salátát is fogyaszthatunk hozzá.