Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Egyhetes zöld diéta

2009.12.03
 „hét nap zöldség – hét kiló mínusz ”
A különböző zöldségfélék alacsony energiatartalmúak, viszont értékes tápanyagokban rendkívül gazdagok. Magas rosttartalmukkal segítik az emésztést, vízhajtó hatásuk révén méregtelenítik a szervezetet, és gyorsítják a zsírégetést is. A hétnapos „zöld diéta” tehát nemcsak eredményesen karcsúsít, de egészségessé és széppé is tesz minket. Amire szükségünk lesz: napi egy kiló zöldség és egy gyümölcscentrifuga.

Első nap: Ez a legnehezebb. Csak folyadékot fogyaszthatunk: legalább három liter zöldséglevet.

Második nap: Együnk meg egy teljes kiló zöldséget! Bármilyen fajtát választhatunk, és azt is eldönthetjük, hogy nyersen esszük-e, vagy inkább levesnek, párolva, sütve, esetleg grillezve. Használhatunk különféle fűszereket és olívaolajat is.

Harmadik nap: A zöldségek mellett megengedhetünk magunknak két szelet barna kenyeret is.

Negyedik nap: Zöldség bármennyi, bármilyen módon elkészítve, és fél kiló gyümölcs.

Ötödik nap: Reggelire joghurt vagy kefir, napközben minél több zöldség.

Hatodik nap: Reggelire tejes kávé, napközben zöldség, grillezve, párolva vagy főzve. Vacsorára gyümölcs.

Hetedik nap: Bármennyi zöldséget ehetünk, két szelet barna kenyérrel, egy pohár joghurttal és fél kiló gyümölccsel.

Nagyon fontos, hogy a kúra során naponta legalább három liter folyadékot fogyasszunk. Ihatunk ásványvizet, teát (természetesen cukor nélkül), zöldséglevet, sőt, egy pohárka száraz bort is. Ne feledkezzünk meg a testmozgásról sem, sétáljunk, kocogjunk vagy biciklizzünk legalább egy fél órát mindennap.