Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Banándiéta: szenvedés nélküli fogyás édesszájúaknak!

2009.04.24
Hogy is szól a mondás? „Minden nap egy alma, a doktort távol tartja!” De mi van, ha azt mondjuk, hogy a banán az a legszuperebb gyümölcs, ami a felesleges kilókat is távol tartja? Most kihámozzuk az igazságot!
A Japánból származó diéta alapszabályai a következők:
1. Egyél néhány friss banánt reggelire, de ne annyit, hogy túlságosan telítve érezd magad tőle. Ha fél óra múlva még mindig éhes vagy, akkor más étel is megengedett.
2. Fogyassz valami könnyűt ebédre!
3. Délutáni rágcsálnivalóként hámozz meg egy banánt, majd jöhet egy alma vagy egy narancs!
4. Legkésőbb 6 óra körül vacsorázz meg, de kímélő ételt válassz! (Édesség abszolút kizárva!)
Kép 5. Még éjfél előtt térj nyugovóra!
6. A folyadékfogyasztást szigorúan korlátozd szobahőmérsékletű ásványvízre!
7. Italok, amelyek kalóriát tartalmaznak (kávé, tea, üdítők, alkohol) nem ajánlottak. A tejes italokat is elveti ez a diéta.
8. Az utolsó étkezés után négy órával mindenképpen
menj aludni!
9. Legalább hetente háromszor szentelj egy órát a testmozgásnak, hiszen a megfelelő edzés elengedhetetlen az egészség és az ideális súly eléréséhez.

Miért pont a banán?
Egy neves amerikai dietetikus meglátása szerint, mint minden gyümölcs, a banán is rendkívül jótékony hatású, kiváltképp, ha egy kicsit érettebb darabot fogyasztasz, hiszen ennek eleve nagyobb a tápértéke. A szakértők szerint azért ajánlatos a banánt előnyben részesíteni, mert igen magas a kálium szintje, emellett más fontos ásványi anyagokat tartalmaz. A dietetikus azt mondja, hogy a banánban található kálium és magnézium serkenti az adrenalin hormon kiválasztódását, és ezen kívül felelős a megfelelő vízháztartásért. Szabályozza a szívritmust és az édesség utáni sóvárgást is leküzdheted vele, sokkal jobban jársz, mint ha a finomított cukorral készült ételek után nyúlnál.
A banánban fellelhető rostok és más lényeges nyomelemek elengedhetetlenek a testünk számára, hogy egészséges sejteket termeljen. Viszont egy dolgot ne hagyj figyelmen kívül: bármilyen helytelen táplálkozási szokás egy idő után egyensúlyhiányhoz vezethet a szervezetben. Amikor megpróbálsz súlyt veszíteni, törekedj arra, hogy semelyik tápanyag se hiányozzon az étrendedből! A
fogyókúra alatt semmi esetre se legyél rosszul táplált, mert az könnyen kedvetlenséget, levertséget eredményezhet.